lördag 12 mars 2011

We lovo Milano va fano ;)





Back from Milano vafano ;) si si va bene va bene!!!
Haha vilken mysig och ROLIG liten trip vi har haft jag och wifo!
Eftersom Malin redan hade bokat sin resa då hon hade jobbmöte där nere så blev det att vi åkte på olika håll. Jag åkte från Skavsta och mitt plan gick runt 10 på morgonen o var framme på Bergamos flygplats runt 13.. Sen tog jag en buss in till Milano som tog ca en timme o vidare en taxi till hotellet som heter Hotel Pasteur! När jag kommer in i rummet se jag att hon bokat ett trippelrum till oss ;) haha! En stor hall, 2 sovrum och en stor toalett med badkar och med 3 sängar i rummen! Malin messar mig och berättar att hennes flyg är inställt från Tyskland så hon kommer senare.. Jahapp okej så där hade jag några timmar för mig själv i Milano..långtråkigt, eller? Haha jag gick ut för att hitta en Supermarcet o något ställe jag kunde äta något på.. Och direkt när jag går utanför dörren så ropar en kille på mig.. Jag stannar och vi börjar prata.. Han var från Paris o jobbade som modell i Milano, han pratade franska, spanska, italienska och engelska..Tillslut frågade jag honom vart jag skulle gå för att hitta en supermarket o nått ställe att äta på.. Hahaha o det blev att jag hängde med honom hela dagen. Romeo hette han, skön kille som man kunde skratta o skämta massor med, o vi hade askul med alla språken haha jag som älskar språk! Först gick vi till Supermarket men där ville jag inte ha något, så han drog med mig till ett ställe vi kunde äta på..Pizzaslise o cola! Efter att vi ätit åkte vi tillbaka med tunnelbanan för att handla Schampoo på supern! haha och efter det gick vi o satte oss på ett internetcafé o surfa lite på internet! HAha raaandom! Det blev en riktigt rolig dag iaf! Sen var jag tvungen att gå tillbaka till hotellet o göra mig iordning tills malin kom! :)
Den kvällen hittade vi ett jättemysigt ställe vi gick och åt på! Där fick man plocka mat, massa olika rätter, Olika pastor, olika risblandningar, potatismos, sallader, oliiiiiver, bröd o massa typiskt italienska saker! Sen ingick det även en drink i priset på 9 Euro! Malin drack vin o jag Mojito! Efter det gick vi runt o kollade lite o tog sen en taxi till Café Armani där vi drack vin i baren! :) Myyyysigt! sen åkte vi hem då vi var ganska trötta!

Dagen efter blev det en shoppingrunda såklart! Vi gick in o ut o massa olika affärer! och gick runt för att se alla mysiga piazzas :) Soooolen sken o våren var där :) SKÖNT! runt 13 grader var det kanske.. o i solen stekte det! Så vi gick runt i vårjackor o brillor! Vi satte oss på mysiga caféer o drack cappucino, åt glass, paniniis o hade det supermysigt! Sen stätte vi på en Indisk inselning av en musikvideo haha. Och självklart var vi massor utanför Duomon! Den superfina katedralen,där grabbarna sprang o ropade Shakiiiira Shakira efter mig, haha vafano?
Innan vi skulle gå ut den kvällen, fick malin ett ryck o började hoppa i sängen haha vi höll på o flumma oss..vad händer inte? plötsligt hör jag ett stort brak! Då går en planka under sängen sönder!!! HAHAHaha vi skrattade så vi grät!!!! helvettooo haha :P
Efter det när vi hade gjort oss iordning skulle vi gå o ta ut lite Cash eftersom dom inte tar kort på alla ställen i Italien.. Då måste man gå in i en liten hall som dörrarna är låsta till,så vi drar vårat kort för att komma in o glasdörrarna öppnas, vi börjar med att stoppa in kortet o vi får vänta o vänta.. länge.. tillslut börjar en röst prata på italienska ur en högtalare där inne hahah vi fattar ingenting..efter det kan vi ta ut pengarna iaf.. När vi var klara ska vi gå ut därifrån.. och..ja... hur kommer man ut då? HAHA, först börjar en röd lampa blinka o det tjuter som fan o vi går omkring o undrar vad som händer där inne o säger till varann hallåå hur kommer man ut? vi kollar runt på väggarna, vi går fram o tillbaka framför dörren för att den ska öppnas men inget händer.. hahah vi måste ha sett sååå dumma ut för alla som gick förbi! Tillslut så ser jag en knapp men det är en pil på den som pekar in mot banken, men WTF malin nu testar jag denhär!!! Haha o det var ju rätt, dörrarna öppnas!
Sen gick vi och åt på en riktig lokal italiensk resturang! Paaasta o viiiiino! mmmm :) Jättemysigt hade vi där med massa skratt! Sen gick vi hela Via San Marco gatan ner till Corso Como där massa barer o klubbar finns.. Vi gick in på en bar som heter Pitbull massa bra musik o drinkar! :) Haha malin hade varit där för 3 år sen o det var samma bartenders ;) Sen gick vi vidare till klubben "The club" PROPPAT med folk! Iallafall fick vi gå in före alla haha men vi gick bara in o ut då klockan var ganska mycket redan! Det var en rikgit rooolig kväll :)
Nästa morgon gick malin upp kl 7 för att åka på möte i Genova.. jag var kvar i Milano hela dagen och åkte med mitt flyg på kvällen :) Hahaha hela resan har jag o malino prato på vårat egno språko, Swetalienska! Allto slutar på ooo! hahah crazooo vad kulo vi har hafto med italianoo vi älskaro italieno! Ciaaooo STAMPA IN CORSOOO ;) HAHAH

Inga kommentarer: