tisdag 1 mars 2011

Montezuma, it happend again!

We don´t sleep when the sun goes down, we don´t waste no precious time.....

Nu är man tillbaka i Sverige igen efter ännu en underbar resa i vida världen.
Som började kl 09.00 då jag, Carolina och Marina lyfter med ett av Continental Airlines plan för att efter 8 timmar mellanlanda i NY några timmar, gå igenom alla jobbiga säkerhetskontroller för att sedan ta ett plan vidare 5 timmar och landa i San José Costa Rica.
Vilken sjuk känsla det var att komma tillbaka dit.. efter 6 veckor i CR förra året så har jag under tiden jag varit hemma försökt få tillbaka känslan av resan, men det har inte gått upptäckte jag när jag nu stog med fötterna på jorden i San Jose igen. Värmen, lukten, människorna, husen, fukten, gatorna, bilarna.. allt är så annorlunda och FYFAN vad BRA det kändes! När vi landat o fårr våra väskor tog vi en taxi till hotellet i Alajuela där käraste Michaela väntade på oss, som flygit en dag tidigare :) Där skulle vi sova 2 nätter för att även vänta in Amanda o Nisse som kör en world trip 6 månader! Haha sjukt att man möter upp sina vänner bara sådär på andra sidan jorden.. I receptionen på hotellet så satt världens gulligaste tjej "Pink Lady" som vi kallade henne haha, jag o michis delade på ett rum o carro o marre på ett.. Michis och jag hade så mkt att prata om då hon precis hade varit i CR o träffat alla som jag också känner.. så hon låg o berättade sin lilla historia och där låg vi och skrattade och skrek, en gång skrek jag OOOMMMGGGGG DUUU SKÄMTAAR över hela hotellet mitt i natten så dom kom o knackade på! hahaha...
Även Steven och Johanna som bor i Montezuma var i Alajuela så de kom förbi, sjukt att träffa dom igen! När hela gänget var samlat gick vi upp ca 5 på morgonen för att ta bussen till Montezuma, jag och Michis var helt extas hela resan hahah då vi var så spända att komma tillbaka och träffa alla igen.. Montezuma är ju som sagt något magiskt där all drama alltid händer även fast byn är så liten.. konstigt nog :P Runt kl 13 på dagen kom vi fram, släpade fram väskorna och det första vi gjorde var att ta in på hotell El Jardin, som både jag o Michis alltid har drömt om att bo på när vi varit där nere, haha det är det finaste hotellet i Montezuma med pooler o jacuzzi o allt man vill ha :D Där fich vi ett litet sommarhus, precis framför poolen. Underbart! För mig, Michi, Carro o Marina. Johanna o Steven bor i sitt lilla hus och Amanda, Nisse, Johannes o Mackan (två andra västerås killar som vi också mötte upp) dom tog in på Los Mangos ett annat bra hotell i närheten. Totalt 9 pers från sverige var vi i lilla byn, och alla hade hört talas om att Snart kommer svenska gänget ner ;) Hoho! och snart satte SWEDISH MAFIA IGÅNG I MONTEZUMA ;) hahah drama o intriger! man skulle kunna göra ett program om den byn.

Iallafall, så kändes det ännu mer sjukt att vara tillbaka där.. i välrldens ände.. som jag aldrig trodde att jag skulle åka tillbaka till.. det är en jäääkla lång resa dit, först flyg i minst 18 timmar, sen ska man ta sig till Monte som tar 8 timmar buss-färja-buss, vägarna är inte dom bästa heller. Alla kort man har suttit hemma i sverige o tittat på hemma från resan, nu stog man där igen framför samma Tucan, Supermarket, Sodan, på samma gata, samma människor, allt är så levande och precis likadant som för ett år sen :) Första dagarna var vi helt uppe i det blå haha helt hetsiga kunde inte släppa det o kunde inte fatta att vi var där.. jag o michis var tvugna att sminka oss och välja fina kläder varje gång vi skulle gå utanför dörren.haha VARFÖR då?? vi var på världens mest natural o avslappnade ställe bland djungelmänniskor.

På dagarna är det sol o bad som gäller, antingen vid poolen eller på stranden.. det mysigaste är verkligen att ligga på stranden på eftermiddagen när solen är lite svagare och läsa en bok. Det är nog det mest avslappnande jag vet! På eftermiddagarna är det alltid så mysigt att hänga i byn, där danny alltid står o säljer sina smycken, sodan står på sodan haha, bombillo står på sin resebyrå, Emmet står på sitt Projecto, Steven o johanna, o ALLA i hela byn vimmlar omkring och man känner till varenda en, små barnen Scarlett o Jose som blir som ens egna små syskon och är världens sötaste små barn! Jag bara döööööör vad jag älskar den byn, det känns som mitt andra hem och alla är så kärleksfulla, roliga o störtsköna människor!
Det finns en rad olika stränder o Playa Grande lyckades vi äntligen ta oss till haha som tar ca 40 min att gå till dit alla går o surfar! Man blir så lat där nere... Våra favorit restauranger som vi alltid åt på denhär gången var Italienska, El Sano Banano där vi brukar äta o kolla på Bio samtidigt, Restaurangen på hörnet där vi dricker Mojitos o sodan o självkart super där våran frukost inhandlas jämt haha!

På torsdagar är det alltid Reagge night, kvällarna börjar alltid med förfest hemma hos oss o sen går vi ner till Chicos som är enda baren i byn! Första torsdagen, dramat var i full gång redan då.. haha så fort johannas svenska kompisar kommer ner så sätts det igång.. hahah. Jossan med Vino Blanco o skjutsen, och michis i kiosken på hörnet med sina idéer! hahah. Well det slutade sent och morgonen efter skulle vi ut på ridtur på stranden 4 timmar. Tur att amanda kom o bankade på så att vi vaknade annars hade vi missat den.. Men efter bara några timmarns sömn, steeekande sol o en magsjuka som var på g så var det ganska jobbigt haha. Dagen slutade med att jag blev magsjuk o låg inne i 2 dagar.. sen började även Carro..usch det var icke kul. En kväll var vi på Reagge night D&N i Santa Teresa som man inte kan missa när man är där.

Adam o Noah var två killar huuur sköna som helst som vi träffat och hängde med massor.. A:et från Ohio och Noah från Australien. De har varit där flera månader o jobbar på en restaurang. Sjukt kul hade vi med dom. Adam var med oss till Vattenfallen en gång då han, michis o marre hoppade från ett stup ner i en av poolerna GALNINGAr haha typ 10 meter kanske det var..På kvällarna var vi ett stort gäng som gjorde Fugatas på stranden, röjer inne på chicos, Nattbadar :)) Spelar ölspel, bara skrattar, hittar på äventyr o har kuuuul :D Önskar jag hade skrivit under resan vad vi gör, blir ju lite svårt nu i efterhand plus att det blir så mycket.. var ju där 2 veckor o vi gjorde massa saker varje dag.. Det är sååå mycket interna saker jag skulle vilja skriva om också, men allt kan man ju inte lämna ut, haha det mesta har vi fångat ändå i våra videos o bilder :D

Men några saker jag måste skriva om som jag aldrig kommer sluta skratta åt är (även fast ni inte förstår så är det för mig själv) :
-När jag ser ett ben snurra runt i luften utanför fönstret (då carro ramlar i hängmattan haha)
- CEBOLLA....
-VINO BLANCO...
- Michis: Nej nu måste jag gå hem, helt plötsligt... Jag: men vi ska ju nattbada allihopa.. M: NEJ jag går o lägger mig NU! helt själv.. morgonen efter ringer hennes alarm tidigt och hon kämpar verkligen för att gå upp.. surfing kan locka ;) hahah... men tillslut lägger hon sig ner igen o somnar bakis som hon var ;) haha..
- Alla våra kodord på allt... Skjutsen, Emmet, Sodan, A:et, Lapptäcket, NEW YORK, " Nu sitter Emmet på Esset med Peet!"
- Nu bjuder du till!
- Michis som alltid frågar i roliga situationer "har jag något mellan tänderna"
- Carros quasimodo öga..
- Mackan som alltid får höra på vårat tjejsnack (som kan vara sjuka saker haha) då han var enda svenska killen kvar efter ett tag haha...
- Inne på restaurangen: "men ställ dig bara ute på gatan"...
-oops han var visst gift...
-URZULA..

Ah tusen saker till finns det, men vi har iaf haft så sjuuuuuuuukt kul domhär veckorna svenska gänget i Montezuma we looove it!! :) Sen var det dags för mig, michis nisse o amandra att flyga vidare till MIAMI ! ;) ....



Inga kommentarer: